Bila Mak & Ayah berkata...

Aku sebenarnya baru je balik dari Bukit Antarabangsa. Parents aku stay sane at this moment. Sepatutnya esok aku akan ikut mereka pergi ke Sabak Bernam untuk melawat Kak Long aku. Masa makan malam tadi, bapak aku bising suruh aku amek Kursus Perguruan Lepasam Ijazah (KPLI). Actually memang aku ingat nak apply pun. Tapi bila bising2 ni aku terus malas n malas nak layan. Siap bukak sejarah Tok Kadok bagai... tertekan aku...

Tu ok lagi sebenarnya. Aku tak tahan bila diorg kata aku PEMBOHONG!

Mane diorg taw? Diorg gi telek aku kat sorg ustaz a.k.a pawang la kat Melaka. Aku berangin je 1 badan... PEMBOHONG ye... nak tengok aku membohong sangat kan??

Aku kadang2 tak paham ngan my parents. Suka site orang lain daripada anak sendiri. Sebenarnya mak aku ok je, tapi bila bapak aku carik pengaruh camtu la jadiknyer... Aku pe lagi terus la MEMBOHONG aku ada interview pagi ahad ni. Best tak? Nak sgt aku MEMBOHONG kannn???? Aku malas nak argue nanti diorg kater aku anak derhaka a.k.a kurang ajar kann... So, aku blah balik umah aku.

Entahlah. Aku akui memang aku simpan banyak rahsia dari parents aku. Tapi tu tak bermaksud aku membohong. Kadang2 ada sesetengah perkara yang lebih baik diorg tak tahu dan biar aku simpan n rasa sendiri. Is that MEMBOHONG again????

So, u guys, comment la... Nasihat la aku yang suka membohong neh... adehh... emosi aku dibuatnyer...

5 comments:



rizal kamaruzaman said...

when it comes to family...
ssh nyer la nk ckp mcm mner..
sbb ala2 personal la gak...

ape2 pon.. relax kn pale lu..
jgn dok serabut2... ok~

alfasih~amiruliman said...

hiks... kann... daripada aku meletop pum pang2 nanti baik aku blah...

huh

Anonymous said...

Adi biasalah tu namapun owang tua nak yang terbaik bai anak2nyer...boring arr kat showroom...

molliesa said...

ko memang...huhu..dorg sayang ko adi..pleesss la..huhu..tetibe laks~

alfasih~amiruliman said...

hiks... kannn...