Erm... Ni lah tajuk diekk!! ;p

Hurm.. hari ni aku nak menulis jugak. Walaupun server sekolah ni down, aku tetap nak menulis, sebab aku nak menulis. Haha… Hari ni merupakan hari pertama aku bekerja di dalam bulan Ramadan. Sepanjang 10 hari cuti sekolah, aku hanya duduk di rumah, menyiapkan kerja yang tak siap2 sambil mengembangkan badan.. Takda la sgt sebab aku makan sekali je sehari. After 10. Masa berbuka aku makan kurma n air pun dah mencukupi. Semakin dewasa, aku merasakan puasaku hanyalah biasa, tidak terasa lapar dan tidak terasa dahaga seperti dahulu. Aku semakin matang dalam meniti hari2. Peristiwa yang berlaku di sekelilingku sering menyedarkan aku betapa beruntungnya menjadi aku.

Berbalik pada hari ini, aku memandu ke sekolahku seperti biasa setelah lama berehat di rumah terasa agak kekok juga di dalam kesesakan jalanraya. Aku teruskan saja pemanduan, pemandu KL, biasa la tu.. haha. Aku pun sama, sekejap je kekok. Dalam cilok punyer cilok tetiber siaran aku berubah.. hal ni disebabkan aku menggunakan modulator utk mendengar lagu2 di dalam thumbdrive aku. Tiba2 ada crossline dan aku tergelak mendengar lagu yg dipasang. U know lagu selamat hari raya aidilfitri mulia… hahaha by Sudirman.



Actually I dun like that song bcoz it sang like mengejek if u dgr betol2… adoyai gelak giler… Lagi satu yg aku gelak pasal kita ni baru je berpuasa untuk hari yg ke 11 dah bersemangat nak raya… rasa macam budak2 pulak.. n aku lak tgh pasang lagu..one step at a time pagi2 puasa ni…



Aku tak tahulah kenapa aku berasa seperti sgt ceria pada hari ni. Walaupun cikgu yg kat sebelah ni kata muka aku tgh bersedih.. keh2… nampak sgt aku ni pelakon… ;p yang peliknya bukan sorg dua yg cakap muka aku sedih.. pa la dirog neh… may b aku ngah sedih gak kot… dengan isu2 yg nanti2 la aku citer… hahahah… lagi pun aku kena siapkan kertas soalan upper 6 secara ad hoc ni… sebenarnya telah di inform awal, tapi mungkin berlaku miscommunication yg sebab jadi macam tu sekali.

Ada kelas la weyh nanti aku sambung lagi ek…

0 comments: